تزریق ژل بینی

رینوپلاستی بدون جراحی با تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی

رینوپلاستی غیرجراحی برای اصلاح نقص‌های خفیف بینی در افرادی که از نظر پزشکی قادر به انجام عمل جراحی نیستند یا افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه، زمان و خطرات مرتبط با جراحی بینی سنتی هستند، توصیه می‌شود. رینوپلاستی غیرجراحی با استفاده از فیلرها ممکن است در رفع موارد زیر مفید باشد:

قوز بینی

فرورفتگی کم عمق روی بینی

بی نظمی یا عدم تقارن (به عنوان مثال، بینی کج)

کاهش برآمدگی نوک بینی

کاهش افتادگی نوک بینی

عدم تقارن یا بی نظمی جزئی پس از جراحی بینی

شایان ذکر است، برخی پیشنهاد می‌کنند که فیلر با قرارگیری استراتژیک ممکن است بهبودهای عملکردی را نیز ارائه دهد.

موارد منع مصرف

کسانی که تزریق فیلر بینی انجام می دهند باید بتوانند تشخیص دهند که کدام افراد با تزریق فیلرنتیجه بهتری خواهند داشت. به طور کلی، نتایج حاصل از رینوپلاستی غیرجراحی معمولاً در بیمارانی که قوز بزرگ، انحراف شدید، مشکلات چرخش بیش از حد نوک بینی دارند محدود است.

موارد منع مصرف فیلرها، به طور کلی، شامل بیمارانی با سابقه بیماری خودایمنی، اختلالات خونریزی، و حساسیت مفرط به یکی از اجزای فیلر (مثلا لیدوکائین) است. بیمارانی که علائم التهاب یا عفونت در نزدیکی محل تزریق دارند یا باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند باید از دریافت فیلرهای تزریقی نیز خودداری کنند.

توجه: بیماران با سابقه شیوع مکرر ویروس هرپس سیمپلکس (به عنوان مثال، چندین بار در سال) باید داروهای ضد ویروسی پیشگیرانه دریافت کنند.

در بیمارانی که قبلاً رینوپلاستی غیرجراحی با سیلیکون یا مواد تزریقی ناشناخته انجام داده‌اند، باید از رینوپلاستی غیرجراحی خودداری شود.

روش تزریق ژل بینی

روش رینوپلاستی غیرجراحی نسبتاً بدون عارضه است. صرف نظر از تکنیک به کار گرفته شده، اگر تکنیک های تزریق ژل ،ایمن و طبق یک برنامه درمانی درست اجرا شود، نتایج رضایت بخش خواهد بود.

ارزیابی  بیمار توسط یک پزشک با تجربه در مرکز درمانی انجام میشود و پس از بررسی های لازم بهترین روش به بیمار پیشنهاد داده میشود.

عوارض

درد بعد از تزریق ژل بینی بسیار کم است و معمولاً نیازی به مصرف داروهای مسکن نیست. خونریزی را می توان به راحتی با فشار کنترل کرد، و کبودی نداردبا این حال، برای به حداقل رساندن عوارض، بیمار باید از دستکاری بیش از حد بینی خودداری کند، سر خود را بالاتر از بدن نگه دارد و  بخوابد و در 2 تا 3 روز اول از فعالیت شدید خودداری کند.